FeC y PSOE abren una “reflexión interna” para evitar nuevos conflictos

FeC y PSOE abren una “reflexión interna” para evitar nuevos conflictos
El alcalde ferrolano, Jorge Suárez, acude a informar después de la Xunta de Goberno jorge meis

El fantasma de los pactos pasados ha enderazado el rumbo de la unión entre Ferrol en Común y PSOE después de unas Navidades incendiadas por las confusas explicaciones sobre la cabalgata. Nadie quiere repetir patrones de conducta que en mandatos anteriores llevaron a rupturas tan sonadas como la de Vicente Irisarri y Yolanda Díaz antes de haber llegado a los dos años de cohabitación. Así que cada uno de los dos partidos hará una “reflexión interna profunda” para “centrarnos en traballar nun proxecto de cara a estes vindeiros anos, sacar os orzamentos e solucionar actuacións pendentes como o tema de Emafesa ou o contrato do subministro eléctrico”, explicó ayer el alcalde. Jorge Suárez recordó que hay que ser “moi responsables, moi coidadosos e en todo momento antepoñer o interese da cidadanía para desenvolver un proxecto de cidade estable que nos permita non só continuar estes catro anos senón repetir outro mandato”.
El alcalde quiso rebajar la tensión en sala de prensa después de una Xunta de Goberno en la que los gritos resonaban por los pasillos del ala de Alcaldía. “Os debates sempre son enriquecedores e conseguimos pouco a pouco limar as asperezas”, dijo Suárez al respecto. No se desdice de sus críticas a la forma en la que el PSOE respondió a las denuncias del PP por el retraso en la adjudicación de la cabalgata, aunque considera que se han “dramatizado” y que lo que en varias ocasiones ha llamado “friccións” son “incluso sas e poden dar lugar a unha mellora das relacións de goberno”. 
Sobre la adjudicación del desfile de los Reyes Magos, Suárez insitió en su legalidad – “está fiscalizado polo interventor e o secretario xeral”– y descartó “categoricamente” que hubiese intención alguna de manipular el procedimiento. Si fuese así, “nós seríamos os primeiros en denuncialo xudicialmente”. “Xa quedou todo dito. A información é pública e calquera pode acceder a ela na web do Concello. A adxudicación foi formalmente o 5 de xaneiro pero si que se dediciu o día 21”, aseveró, y remitió a Beatriz Sestayo para más explicaciones. 
Respecto a una posible subcontratración por parte de la adjudicataria, el alcalde explicó que Sedega envió ayer mismo una comunicación –que se adjuntará al expediente y también se hará pública– en la que “fala expresamente de que non hai unha subcontratación senón un procedemento habitual que é a adxudicación de determinados servizos como alugueres de carpas a outras empresas”. 
Esta crisis no supondrá ningún cambio en la estructura del gobierno, aunque si se revisarán los protocolos de comunicación “para que cada un dos socios teña plena constancia e coñecemento non só do que se fai senón de que se comunica e como se comunica”. Además, se potenciarán informaciones “en positivo e non á contra, tratando de xerar as menores polémicas posibles porque somos goberno”.

estabilidad del pacto
Jorge Suárez no descarta que se pueda romper el pacto de gobierno, pero no por cuestiones como la de los últimos días, sino por desviarse del programa común pactado por las dos formaciones.
“Se somos todos responsables, temos un acordo programático asinado nas semanas seguintes á cita electoral e todo o que se desvíe de aí si que podería dar lugar a unha ruptura de goberno. Neste caso son aspectos puramente formais, de estilo, de comunicación, que son mellorables, que con vontade de ambas partes se poden solventar facilmente. Pola miña parte eu confío en que este pacto sexa estable e duradeiro. Non depende só de min. Agardo que así sexa, pero non se pode desbotar ningunha opción”.

FeC y PSOE abren una “reflexión interna” para evitar nuevos conflictos

Te puede interesar