La Academia Galega y la ONCE fomentarán el uso del gallego entre las personas ciegas

La Academia Galega y la ONCE fomentarán el uso del gallego entre las personas ciegas
Manuel Martínez Pan y Víctor Freixanes, ayer en la sede de la RAG | pedro puig


El objetivo de esta colaboración es permitir que las personas invidentes o con discapacidad visual severa dispongan de los recursos lingüísticos y técnicos necesarios para expresarse en gallego de forma integral, esto es, tanto oralmente como por escrito. “Non hai cidadáns de primeira e cidadáns de segunda. Responsabilidade de institucións como a ONCE ou a RAG é dar resposta ás necesidades e demandas de todas as persoas, incluídas aquelas que por calquera discapacidade teñen dificultades para acceder á cultura, ou dito doutra maneira: ao desenvolvemento pleno da súa personalidade e das súas capacidades, en pé de igualdade con calquera outra persoa”, dijo el presidente de la Academia, Víctor Freixanes, tras la firma de este convenio en la sede de la institución que dirige, en A Coruña.

Referentes
En este sentido, Freixanes recordó que la lengua y la cultura gallegas “forman parte dos dereitos da ciudadanía”, y añadió que el Rexurdimento, en pleno siglo XIX, contó entre sus referentes con una persona invidente, el poeta y periodista ourensano Valentín Lamas Carvajal.

El delegado territorial de la Fundación ONCE, Manuel Martínez Pan, aseguró que “se ha dado un importante paso para potenciar el uso y el conocimiento del gallego entre las personas ciegas o con discapacidad visual severa”. 
Martínez Pan apuntó que las dos instituciones trabajarán para incrementar la oferta bibliográfica en gallego tanto de libros en versión Braille y en versión sonora. “Veremos mellorado de forma significativa o acceso á cultura galega no idioma propio da nosa terra ao aumentar a oferta bibliográfica en galego”, comentó.


El incremento de la oferta de libros en gallego para personas con discapacidad visual es otra manera más de “incorporar o idioma galego á plena normalidade, que pasa por poñelo a disposición de sectores da sociedade que o demanden e poidan enriquecerse coa súa práctica e coñecemento”, concluyó el presidente de la Real Academia Galega.


El acuerdo firmado permitirá trabajar de manera conjunta en otros actos culturales de interés común para las instituciones.

La Academia Galega y la ONCE fomentarán el uso del gallego entre las personas ciegas

Te puede interesar