La Diputación de A Coruña habilita ayudas para los sectores afectados por el gasoil

Valentín González Formoso presidió la reunión con los representantes de los sectores agroganadero, pesquero y del transporte | Patricia G. Fraga

Una serie de medidas para afrontar la crisis derivada de la situación de Ucrania. La Diputación da Coruña creará un “plan urxente de axudas directas destinado aos sectores agrogandeiro, pesqueiro e do transporte, gravemente afectados pola alza dos combustibles e as consecuencias económicas” de la invasión rusa que, según explicó el presidente de la institución provincial, Valentín González Formoso, estará dotado inicialmente con 5 millones de euros pero que, en caso de necesidad, aumentará hasta los 10.


En cuanto a las características de estas aportaciones, “prepagables” y de 3.000 euros cada una, serán similares a las impulsadas en 2021 “para apoiar ao sector da hostalaría e as axencias de viaxe, e que se pagaron en tempo récord”, expuso Formoso.


El anuncio se realizó tras su encuentro con representantes de Unións Agrarias, de la Federación Provincial de Confrarías de Pescadores y de Fegatramer (Federación Gallega de Transportes de Mercancías) y Acotrades (Asociación Coruñesa de Transportes Discrecionales y Especiales), a los que había convocado “para explicarlles esta iniciativa e obter a súa aprobación”, y al que también asistieron el vicepresidente Xosé Regueira y los diputados José Ramón Rioboo, Bernardo Fernández Piñeiro y María Muíño.


Durante la reunión, el dirigente provincial les explicó que “o que pretendemos con esta liña de axudas é reaccionar ante unha situación moi difícil para sectores estratéxicos da economía da provincia” y que, si bien es consciente de que no va a resolver la situación, “cremos que aporta un gran de area, un pouco de luz”, indicó Formoso, que instó a otras administraciones a hacer los mismo para minimizar las consecuencias del conflicto de Ucrania. En concreto, a la Xunta, de la que indicó que cuenta “cun orzamento de 13.000 millóns fronte aos 189 da Deputación da Coruña”.


“Gustaríanos –añadió– que o resto de administracións nos copiaran” incidiendo, además, que “o 58% dos impostos dos carburantes son transferidos á comunidade autónoma”, por lo que “a Xunta pode habilitar liñas de axuda”, y “debe habilitalas de xeito urxente porque ten máis capacidade que a Deputación da Coruña e ten a mesma obriga como administración pública”, continuó el presidente, que también se mostró a favor de una normativa estatal que establezca “topes nos prezos dos combustibles”, aclaró el presidente de la Diputación.


Beneficiarios

Las subvenciones, que se calcula que beneficiarán a casi 4.000 profesionales da provincia, y se concederán entre siete y veinticuatro horas después de que se haga efectiva la solicitud.


El presidente convocará un pleno extraordinario para la a aprobación definitiva de este plan de ayudas: “Cando teñen a necesidade é agora, non dentro de meses nin dun ano”, sostuvo Formoso, que explicó que se aprovechará “a experiencia adquirida” durante la pandemia con las ayudas a la hostelería y a otros sectores, con un período de pago “de 7,5 días, chegando a alcanzar un tempo mínimo de 7 horas, un récord no pagamento de subvencións da Deputación da Coruña”.


Formoso agradeció “ a comprensión e implicación dos representantes dos tres sectores” a los que recordó que “estamos ao seu carón e reclamamos que se resolva esta cuestión tan complexa, sobre todo tendo en conta que son os mesmos aos que hai dous anos aplaudíamos nos balcóns”.

La Diputación de A Coruña habilita ayudas para los sectores afectados por el gasoil

Te puede interesar