Una cuestión nunca aclarada y muchas veces discutida en el ámbito cultural, en A Coruña, en Sada y en Betanzos. En menos de un mes se cumplirán dos años de la resolución de la Dirección Xeral de Patrimonio Cultural da Xunta por la que se iniciaban los trámites para considerar BIC (Bien de Interés Cultural) el Museo de Arte Contemporánea Carlos Maside del Castro de Samoedo, en Sada. Una declaración reivindicada durante años por el asociacionismo cultural memorialista que, a pesar de estos casi veinticuatro meses y de los cerca de 15 años transcurridos desde que se acordó iniciar esta acción en el Parlamento de Galicia, no se ha concretado y el expediente, según advierten, está cerca de caducar, por lo que urgen celeridad y claridad a la Xunta.
Es por este motivo por el que la Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica da Coruña y las asociaciones Alexandre Bóveda, también de la capital coruñesa, Eira Vella de Betanzos e Irmáns Suárez Picallo de Sada, denuncian “a paralización do procedemento de declaración BIC do Museo Carlos Maside do Castro de Sada e esixen a resolución do expediente de incoación, xa que caducará o vindeiro día 1”.
Las asociaciones memorialistas explican de que “en todo este tempo, o museo atravesou por unha etapa de ostracismo, boa parte do mesmo permaneceu pechado e é pública e notoria a posición da persoa que administra esa empresa, contraria a esta declaración de BIC”.
Así, las cuatro entidades que suscriben esta solicitud exigen a la Xunta “que defenda o interese xeral neste proceso e non os interses particulares da empresa, contrarios a esa declaración BIC, así como a adopción das medidas necesarias para recuperar o proxecto museográfico concebido por Luis Seoane e Isaac Díaz Pardo en plena ditadura franquista” (se inauguró en 1970).
En cuanto a la caducidad, aseguran que es inminente, teniendo en cuenta que la Lei do Patrimonio Cultural de Galicia establece que “o procedemento de declaración de interese cultural deberá resolverse e notificarse no prazo máximo de 24 meses, que comezará a contar a partir da data da resolución da incoación” y que “tras o transcurso dese prazo sen que se emitise resolución expresa, producirase a caducidade do procedemento”, apuntan la Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica da Coruña, Alexandre Bóveda, Eira Vella e Irmáns Suárez Picallo.
En su opinión, “sería un escándalo que a Xunta deixara caducar este procedemento, e este proxecto museográfico de incalculable valor quedase sen protección patrimonial” por lo que reiteraron su exigencia a los mandatarios autonómicos de que resuelvan el expediente de declaración de BIC del Carlos Maside “en defensa do interese público e a memoria democrática e antifranquista” de Galicia.