domingo 20/9/20

El BNG reclama a Pedro Sánchez que “actúe xa” y presente la demanda civil contra los Franco para recuperar Meirás

El Gobierno de Sada también confía en que se acepte la inclusión del pazo en la Ley de Memoria Histórica

Los nacionalistas Reimúndez, Cela y Jorquera muestran el escrito presentadon en la Delegación del Gobierno en A Coruña | EFE
Los nacionalistas Reimúndez, Cela y Jorquera muestran el escrito presentadon en la Delegación del Gobierno en A Coruña | EFE

El BNG convocó una concentración ante la Delegación del Gobierno en A Coruña coindidienco con el aniversario de la muerte de Francisco Franco. Tras ka protesta, los nacionalistas presentearon una instancia exigiendo al Ejecutivo de Pedro Sánchez que emprenda acciones contra los herederos del dictador para recuperar “el patrimonio expoliado a los gallegos”, incluidos As Torres de Meirás,  la Casa Cornide y las estatutas de Abraham e Isaac, del Mestre Mateo. 

“Non vemos ningún indicio que permita deducir calquera tipo de actuación práctica por parte do Goberno de España dirixida á presentación dunha demanda civil para a devolución do ben espoliado”, intervino, en representación de la Executiva Nacional do BNG, el compostelano Rubén Cela. Con él, el aspirante nacionalista a la Alcaldía de A Coruña, Francisco Jorquera, y la también candidata y actual portavoz municipal en el Ayuntamiento de Sada, Isabel Reimundez. Para los convocantes, “non pode ser que Galiza non forme parte da axenda de iniciativas pola recuperación da dignidade, da memoria histórica e contra o franquismo” promovidas por el Gobierno de Sánchez.  
Con respecto a Meirás, la portavoz de los nacionalistas en Sada explicó que “é un símbolo de reivindicación popular e institucional maioritario da sociedade galega, unha exixencia democrática básica, ademais dun xeito de lle facer xustiza ás vítimas directas do espolio e para avanzar na reparación á totalidade das vítimas do franquismo”, explicó Reimundez. “Como veciña de Sada e como membro da corporación municipal –continuó– quero manifestar que é o momento de dicir basta e de facer xustiza, e a  sociedade galega está a facer a súa parte, toca agora que o Goberno central faga a súa. E para iso estamos aquí”, proclamó Reimúndez

Informes
En este sentido, Rubén Cela, uno de los “19 de Meirás”, los militantes nacionalistas que ocuparon el inmueble de manera simbólica el 30 de agosto de 2017  y demandados por los Franco por su acción, incidió en la existencia de “informes emitidos por distintas institucións en que se avala a presentación dunha demanda civil” contra los Franco para reclamar la propiedad de Meirás. 

Por su parte, el alcalde sadense, Benito Portela, aunque   reiteró su demanda para el “exercicio inmediato de accións xudiciais para reverter o pazo ao patrimonio público”, expresó su confianza en que el Congreso de los Diputados acepte la enmienda de la Ley de la Memoria Histórica para incluir el Pazo de Meirás.

En un comunicado, el mandatario municipal trasladó su respaldo a la iniciativa de En Marea y que “a través dunha disposición adicional permita modificar a Lei de Memoria Histórica e acadar así unha modificación lexislativa que permita recuperar para o patrimonio público Meirás”.

Portela, como ya trasladó por escrito al presidente, Pedro Sánchez, entiende que “estamos no momento preciso e oportuno para poñer fin á vergoña e ao anacronismo histórico de que a familia do ditador siga detentando a propiedade de Meirás”. 

En este sentido, considera que , en el actual marco abierto de la tramitación parlamentaria de la modificación de la Ley de Memoria Histórica, “a emenda presentada por EnMarea debería ser apoiada por todos os grupos parlamentarias do Congreso deixando constancia da vontade democrática para que o Estado exerza a acción reivindicatoria xudicial correspondente” para conseguir “restacar” As Torres de Meirás.

Comentarios