Sada advierte a Pedro Sánchez del riesgo de que los herederos de Franco vacíen Meirás

El Ayuntamiento de Sada reitera sus advertencias sobre el riesgo real  de que los Franco vacíen Meirás. Así, coincidiendo con el aniversario del inicio de la Guerra Civil, el alcalde sadense, Benito Portela, envió sendas cartas al presidente del Gobierno de España, Pedro Sánchez, y al conselleiro de Cultura de la Xunta, Román Rodríguez solicitando “accións inmediatas para evitar a retirada de bens” de As Torres de Meirás. 
 

Desde la Alcaldía de Sada se remitió un tercer escrito al secretario de Estado de Memoria Democrática, Fernando Martínez, con quien intercambiaron información y mantuvieron contacto durante el proceso de recuperación del pazo hasta su apertura a la ciudadanía hace ahora un año, el día 26 de junio de 2021.
 

En las cartas, el mandatario municipal advierte del “serio perigo de que os Franco retiren en pouco tempo aqueles bens mobles non amparados polo auto do xulgado do pasado día 15” y, en este sentido, insta a la adopción de medidas que “aseguren e impidan a retirada de bens mobles polos Franco”. En concreto, urge a la Administración General del Estado a interponer “ante os Xulgados da Coruña” una demanda civil reivindicatoria de  los bienes muebles que siguen en el pazo, “incluíndo en tal acción a solicitude de medida cautelar impeditiva da retirada mentres dure o proceso xudicial”, expuso Portela. 
 

Respecto a la Xunta, solicita la incoación del expediente de modificación del Decreto BIC de As Torres de Meirás “para incorporar ao mesmo os bens e conxunto de bens que aseguren a integridade do sitio histórico”, construido hace más de cien años a instancias de Emilia Pardo Bazán. “Unha incoación que, de así estimalo Xunta e Estado, pode vir precedida dun acordo conveniado”, matizó también Portela.

 

Elementos

En sus escritos, el regidor sadense indica que el auto del pasado 15 de julio y la “correlativa declaración dun conxunto de bens como inmobles e integrantes ou pertenzas do Pazo Torres de Meirás –es decir, los que no pueden ser retirados por los herederos del dictador– non inclúe a maior parte dos bens sitos en Meirás, tanto dos bens procedentes da etapa de Emilia Pardo Bazán –transmitidos en 1938— como dos colocados e instalados polo Estado nas Torres de Meirás na etapa da ditadura, de 1938 a 1975”. 
 

Para el Ayuntamiento de Sada, de no remediarlo, “estos elementos poderían ser retirados en pouco tempo polos herdeiros do ditador” Francisco Franco.
 

“O Concello de Sada fixo todo o posible para batallar cos Franco aos efectos de impedir o baleirado dos bens mobles de Meirás, pero non pode facer aquelo que lle corresponde ao Estado –demanda reivindicatoria– ou á Xunta –modificación del decreto– (...) a pasividade e inacción so beneficia aos Franco”, declaró Benito Portela.

 

Integridad

En las misivas enviadas a Madrid y Santiago, los repsonsbles municipales alertan de que el itinerario previsible de la vía incidental a la que se refiere el auto, si el Estado y la Xunta no lo remedian, “pode levar como resultado a retirada de bens mobles fundamentais e esenciais das Torres de Meirás” por parte de los Franco.
 

“Que os herdeiros do ditador, poidan, en pouco tempo, sacar pola porta de Meirás mobiliario de Emilia Pardo Bazán ou de Patrimonio Nacional, ou bens colocados e instalados polo Estado desde 1938 ao 1975, sería amais dunha irresponsabilidade histórica, un dano irreparable para o dominio público e para a propia integridade de continente e contido do BIC”, indicaron desde del Gobierno de Sada.

Sada advierte a Pedro Sánchez del riesgo de que los herederos de Franco vacíen Meirás

Te puede interesar