Ferreiro apela al consenso para pedirle al PP que se involucre en la creación del Área Metropolitana

La Mesa de Alcaldes del Área trabaja en el proyecto desde 2016 | aec
|

El alcalde, Xulio Ferreiro, apeló al consenso para reclamarle al Partido Popular que forme parte del proceso de creación del área metropolitana de A Coruña. La necesidad de acuerdos fue el mensaje más repetido por el regidor, que insistió en la importancia de este “lugar de toma de decisións en común” para mejorar la realidad urbana en el área coruñesa.
 El Área Metropolitana de A Coruña “debe ser construída en común, con consensos, e onde ten que entrar tamén a que nestes momentos é a forza maioritaria da oposición no Concello da Coruña”, planteó Ferreiro, que es muy consciente –“por unha cuestión de aritmética”– de que no es posible materializar esta Área Metropolitana sin el Partido Popular. Esta es la formación que tiene la mayoría en el Parlamento de Galicia, donde se tiene que aprobar la ley de creación del Área. 
Además de esta cuestión formal, el alcalde tampoco concibe esta creación sin la presencia de los populares “polo alcance do proxecto, que esixe consensos”. Al respecto, señaló que la actitud del PP al respecto consiste en no colaborar en la construcción del Área, sobre la que, a su juicio, sigue una política “de omisión”. “Non impulsa, critica, non fai achegas… Pero eu simplemente digo que, máis alá da oposición concreta a un alcalde concreto nun momento concreto, o que lles pareceu ben ao PP e á Xunta de Galicia e ao Parlamento para Vigo, non hai razón obxectiva para que non sexa bo para A Coruña”. Ferreiro razonó que fue precisamente el Partido Popular el que impulsó la creación del área metropolitana de Vigo, y cuestionó sus motivaciones:  “Se os intereses eran diferentes á xestión conxunta de servizos, e se era para contrarrestar outro poder diferente a nivel municipal, iso é algo que deben dicir eles, eu non o sei”.
Incidió en que las razones para impulsar un área metropolitana “son mellorar a xestión dos servizos públicos, a planificación da economía e do territorio e adecuar a realidade urbana que temos, a das máis de 400.000 persoas que vivimos na área da Coruña, e dotalas dun instrumento de xestión desa realidade urbana”. Así, insistió en que no se trata de crear un “macroconcello nin unha estrutura a maiores, senón ter un lugar de toma de decisións en común”

Nostián
Entre los asuntos que se trataron en la última Mesa de Alcaldes e Alcaldesas del Área Metropolitana, estuvo la creación de un plan de gestión de residuos metropolitano. Al respecto, Ferreiro explicó que, durante la reunión, también se facilitó a los regidores información sobre los planes del Ayuntamiento para el futuro de la planta de Nostián, de titularidad municipal y, por lo tanto, responsabilidad de A Coruña. “Este ano remataremos os traballos preparatorios para poder sacar de novo a concesión planta o ano que vén e poder ter unha nova xestión da planta funcionando en 2020”, avanzó el alcalde, que destacó la intención del Ayuntamiento de “seguir cooperando cos concellos que están agora mesmo no Consorcio das Mariñas, tamén con Arteixo, e A Coruña, para poder seguir xestionando xuntos un modelo, que a ninguén se lle nega que puido non cumprir todas as expectativas que se puxeron no inicio, pero que é un modelo no que queremos profundar”.
Con esta intención, dijo, trabaja el Gobierno local, que busca  profundizar en el compostaje y en la recuperación o en el reciclaje para reducir los rechazos.
“Unha xestión eficiente dos residuos lévanos a tentar que cada vez sexa menos o que se vaia ao vertedoiro ou á incineración, e tamén hai unha normativa europea que cumprir, que nos está marcando uns límites, e que en 2030 é moi esixente coa eliminación case completa dos rexeites. E nós temos que traballar con esa perspectiva”, apuntó.

Terrenos portuarios
Xulio Ferreiro reflexionó también sobre el futuro de los terrenos portuarios y el cambio de Gobierno en el Estado, en el que, dijo ve “moita predisposición” para impulsar un nuevo acuerdo “doutro xeito a como o fixo a Xunta de Galicia, deixando fóra ao Concello da Coruña”. “
Estamos no momento adecuado para facelo e imos intentalo”, ratificó el alcalde, que recordó que el Ayuntamiento pondrá en marcha un concurso de ideas sobre los futuros usos de estos terrenos en el centro de la ciudad. l

Ferreiro apela al consenso para pedirle al PP que se involucre en la creación del Área Metropolitana