El Sergas descarta que se vaya a obligar a los sanitarios a asumir el modelo de gestión clínica “por decreto”

El director xeral Félix Rubial
|

“Faremos un decreto que regule a xestión clínica, pero non queremos a xestión clínica por decreto”. El director general de Asistencia Sanitaria de la Consellería de Sanidade, Félix Rubial, descartó ayer que la Xunta vaya a obligar al personal sanitario a asumir el nuevo modelo de forma obligatoria.
Rubial, que analizó los futuros retos de la sanidad pública gallega en la conferencia “Quo Vadis, Sergas?” pronunciada en el marco del Curso de Atención Continuada de Cardioloxía, recalcó que las unidades de gestión clínica “configurarán equipos profesionais e romperán fronteiras”.
Así, insistió en que la Federación de Asociacións Científicas e Médicas, que agrupa a 39 entidades, “aposta pola xestión clínica para a sostenibilidade do sistema”. “Hai que asumir a nova realidade e afrontar os cambios pero a responsabilidade debe ser colectiva, sen vós non faremos nada”, apremió al personal médico.
En cualquier caso y para eliminar suspicacias, Rubial aclaró a los presentes que la adhesión será “absolutamente voluntaria, de tal xeito que se non se suma o suficiente volume de profesionais, non chegarán a constituírse”.

"cento por cento pública"
Eso sí, Sanidade apuesta a las claras por este sistema. Con ello el Sergas pretende consolidar un cambio de organización, homogeneizar su implantación y “dar seguridade xurídica a quen elixa voluntariamente este modelo de xestión clínica que, por suposto, non terá personalidade xurídica e que será de xestión cento por cento pública”. El alto cargo subrayó que quién ocupe la dirección de las áreas de gestión clínica, que podrían crearse en centros como el Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña (Chuac), “será un profesional con vínculo estatutario fixo que presidirá un comité de dirección multidisciplinar clave para a toma de decisións”. Ante las preguntas tranquilizó a los presentes asegurando que las contrataciones de personal se realizarán del mismo modo que hasta ahora.

el futuro del sistema
Por otra parte, el responsable de Asistencia Sanitaria comentó que los retos para el Sergas se agrupan en siete bloques temáticos: demográfico, clínico, organizativo, en relación a las gerencias de gestión integrada, tecnológico, expectativas de la ciudadanía, económico y epidemiológico.
Cuantificó en “un 41% do seu orzamentos” el porcentaje que Galicia destina a la sanidad pero recordó que “para a sostenibilidade do sistema é necesaria a solvencia, é dicir, a toma de medidas a corto prazo”. n

El Sergas descarta que se vaya a obligar a los sanitarios a asumir el modelo de gestión clínica “por decreto”