La Diputación presenta el “orzamento máis social da historia da institución”

La Diputación presenta el “orzamento máis social da historia da institución”
Antonio Leira, Valentín González Formoso y Xosé Regueira se encargaron de presentar los presupuestos | Javier alborés

El Gobierno de la Diputación de A Coruña presentó los Orzamentos 2021, “os máis sociais da historia da institución”, según indicó el presidente provincial, Valentín González Formoso. Las cuentas ascienden a 184.500.000 euros (un 0,26% más que este año), y priorizarán el apuntalamiento de “a reactivación social e económica na provincia” tras el Covid-19.   

Además de  González Formoso, al acto asistieron el vicepresidente, Xosé Regueira, y el diputado responsable de Economía e Facenda, Antonio Leira. “Estamos diante do orzamento máis social e da maior aposta pola creación de emprego da historia deste institución”, insistió el dirigente provincial antes de destacar que “o investimento na área social incrementarase máis dun 137% o vindeiro ano, pasando de 11,8 a 27,4 millóns”, y los distintos programas y planes “impulsarán a creación de 3.500 empregos directos” en la provincia de A Coruña.

Además, el Plan Único 2021 contará con una aportación extraordinaria de 14 millones destinada en exclusiva al ámbito social “como o financiamento dos servizos de axuda a dependentes e emerxencia social dos concellos”, mientras que la consignación del Plan de Servizos Sociais Comunitarios volverá a incrementarse un 15%, pasando de 7 millones da 8,1. Esto permitirá a los ayuntamientos a contratar a casi 300 profesionales del área social y de los Servizos de Asistencia no Fogar en 2021.

 

Empleo

En materia de Emprego, destaca que el PEL aumenta un 76%,  pasando de 9,1 a 16 millones, e incorpora nuevos programas como el PEL-Cidades  (3) para colaborar en la reactivación post-covid de A Coruña, Santiago y Ferrol.

También se incrementa el Plan Único (POS+), que pasa de 47,2 a 64,6 millones de euros (+36,8%), lo que contribuirá a reactivar la provincia a través de actuaciones en infraestructuras y servicios de los municipios, como explicó González Formoso, que señaló que otros sectores perjudicados por la crisis actual, como la Cultura,  o Deporte y el Medio Ambiente aumentan sus partidas en el Orzamento 2021.  “Todo esto nun exercicio de responsabilidade orzamentaria, pois seguimos con débeda cero e mantendo entre os 10 e 11 días o pago aos nosos provedores”, aseguró González Formoso.

El vicepresidente, Xosé Regueira, destacó el compromiso  de la institución “cuns concellos que, a partir do vindeiro venres 27, van coñecer a transferencia que recibirán da Deputación da Coruña e que, sen excepción, será maior que a do exercicio anterior”, expuso antes de incidir en que esto “vailles permitir planificar e dar prioridade ao modelo de gobernanza que terán que aplicar nun ano tan especial, o que non acontece con ningún outro orzamento de ningunha administración pública, nin a Xunta nin o Estado”, continuó Xosé Regueira.

Asimismo, “ao sumar os dous expedientes de modificación e crédito, dun orzamento de 184 millóns, un total de 120 van ser de transferencia inmediata aos concellos, “unha aposta moi forte que responde á situación que vivimos" por el Covid-19.

La Diputación presenta el “orzamento máis social da historia da institución”

Te puede interesar