La Diputación exige “transparencia” a la Xunta a la hora de distribuir fondos a los ayuntamientos

La Diputación exige “transparencia” a  la Xunta a la hora  de distribuir fondos  a los ayuntamientos
La Feira do Galo es el evento estrella de las navidades arteixanas | aec

El pleno de la Diputación de A Coruña aprobó, con los votos del PSdeG-PSOE, BNG, Marea Atlántica, Compostela Aberta y Alternativa dos Veciños, y el rechazo del Partido Popular, una moción instando a la Xunta a aplicar la “transparencia no reparto de axudas” a los municipios de Galicia. 


La institución provincial denuncia que en los últimos dos años, el Gobierno de Feijóo repartió “a dedo” 22,5 millones de euros, por lo que exige la aplicación de un modelo similar al Plan Único de la Diputación de A Coruña. Una propuesta basada “en criterios obxectivos para a distribución” que supone a los municipios “deixar de mendigar axudas”, según el texto aprobado en A Coruña. Por eso, instan a la Xunta a seguir su modelo y adecuarse al siglo XXI, “onde non procede o escurantismo”, indicaron desde la institución que preside Valentín González Formoso. 


La moción insta al Gobienro de Galicia a regular, mediante una  ley autonómica consensuada con la Fegamp, un sistema de financiación justo para los ayuntamientos, que garantice la igualdad de acceso con una convocatoria pública a que puedan concurrir todos y en igualdad de oportunidades, al tiempo que se solicita que se integren en el Fondo de Cooperación Local las partidas no finalistas del capítulo de transferencias locales y subvenciones que perciben anualmente los municipios de Galicia.

“Obxectividade”
“O que propoñemos é que os fondos dos concellos para os concellos da Xunta se repartan de xeito obxectivo coma se fai dende hai anos na Deputación”, intervinó el portavoz del grupo socialista, Bernardo Fernández, que censuró que en programas como el Plan Urban “todos os concellos menos un son do PP”.
El portavoz socialista también incidió en que “mentres a Xunta, cun orzamento de 9.200 millóns destina 124 millóns para 313 concellos; a Deputación, con 178 millóns de presuposto, inviste máis de 90 no Plan Único”

En este sentido, criticó “as liñas de axudas que se outorgan por orde de chegada, o que pode facernos  pensar que alguén ten información privilexiada, xa que algunhas convocatorias de subvencións da Xunta esgótanse apenas horas despois de ser convocadas, incluso durante a fin de semana”, añadió Fernández. “Qué valoran máis vostedes a celeridade ou a obxectividade”, continuó del diputado provincial y alcalde socialista de Pontedeume. 

Condicionados
Desde el BNG, Xosé Regueira sostuvo que “a Xunta debía atender a todos os concellos y, en este punto, mencionó el caso de Carballo que, con 32.000 habitantes, recibe “só 45.000 euros da Xunta”.
Asimismo, apuntó a “cousas estrañas” como que “no Plan Urbe, o 93% das axudas foron para concellos do PP e no Plan de Infraestruturas e Equipamentos axudáronse a 75 concellos, 59 gobernados polo PP” y que el Plan de Infraestruturas e Equipamentos de Medio Ambiente “repartiu 4,3 millóns entre 19 concellos dos que 15 foron do PP”, dijo Regueira. 

Desde el Partido Popular, Agustín Hernández precisó que “existen fondos condicionados e incondicionados, como o Fondo de Cooperación Local, cunha participación ligada aos ingresos da Xunta e un sistema de reparto consensuado coa Fegamp”, y recordó que “a Xunta ten un Fondo de Cooperación Local que distribúa con transparencia e obxectividade”.

La Diputación exige “transparencia” a la Xunta a la hora de distribuir fondos a los ayuntamientos

Te puede interesar