La Intervención de Betanzos cuestiona en un informe la viabilidad del Plan General

Vistas de Betanzos
|

La Intervención Municipal de Betanzos cuestiona, en un durísimo informe al que ha tenido acceso El Ideal Gallego, el estudio económico y la memoria de sostenibilidad del PGOM.  Un análisis “somero, esquemático e sucinto” que, sin embargo, resulta demoledor, pues considera que “non se pode garantir o financiamento do importe global do custo previsto para a totalidade das actuacións, coas importantes consecuencias que disto derivan”, e incluso advierte de que el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia “anulou o PXOM de Gondomar pola defectuosa redacción do seu estudo económico-financieiro” y de las enormes consecuencias para Betanzos de un proceso similar al de Gondomar.
En este sentido, el BNG –especialmente crítico con el modelo de ciudad que ampara el documento– anunció que “por responsabilidade imos votar en contra do plan xeral” que el Gobierno de García someterá al debate y votación de la corporación local este martes a partir de las 20.30. 
Los nacionalistas sostienen que la propuesta tampoco atiende a las indicaciones realizadas por la Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas en su informe previo de 2015 que, de la misma manera, podría hacer que la Xunta “tumbe o plan e o deixe sen efecto”, indicó el portavoz de la formación frentista, Henrique del Río Otero. 

Financiación
En cuanto a la financiación por parte del Gobierno de España, de  la Xunta y la Diputación de A Coruña, el informe señala que “non queda acreditado que se vaian a percibir” las cantidades recogidas en el estudio, “especialmente no ámbito da Administración do Estado” e incide en que “se pode comprobar que os compromisos de investimentos asumidos polas administracións estatal, autonómica e provincial nos tres últimos anos son inferiores aos que se presupoñen van a aportar para afrontar parte do custo do PXOM”. En cuanto a la aportación municipal, cuestiona que el cálculo parta de la hipótesis de un crecimiento de los ingresos ordinarios y los gastos corrientes en una media del 1.10% anual tomando como referencia los de 2001-2002. 
“Estes importes deberían ser obxecto de actualización coas últimas liquidacións aprobadas, correspondentes a 2013 e 2014” y, siendo así, “as cifras obtidas quedan moi por debaixo do resultado máiss pesimista estimado”, añade el informe de la Intervención Municipal de Betanzos.
Respecto a la inversión privada, la funcionaria entiende que se justifica únicamente en una previsión de 4.018 viviendas para los próximos 16 años, pero “logo de ver a evolución demográfica dos últimos anos non cabería aventurar un incremento poboacional tal que pudiera absorber tal demanda en Betanzos”.
Así, el BNG considera que “non aprobar este plan xeral nefasto e insostíbel non é unha traxedia, é a oportunidade de chegar a acordos e de facer ben o deseño urbanístico para as vindeiras décadas”, indicó Del Río.

La Intervención de Betanzos cuestiona en un informe la viabilidad del Plan General