Cambre-Los agricultores acusan a la Xunta de consentir “forestacións ilegais”

El Ideal Gallego-2011-05-27-020-2d0919ee

  lucía tenreiro > cambre

  Una delegación del Sindicato Labrego Galego, encabezada por su secretaria general, Carme Freire, se desplazó ayer hasta Santa María de Vigo para participar en un acto de denuncia contra “as  plantacións forestais ilgegais en terras agrarias” que proliferan en todo el país “coa conivencia da Consellería de Medio Rural” violando “de xeito flagrante” la Lei Contra Incendios de Galicia”.
La protesta es la primera de un calendario de movilizaciones que el sindicato pretende llevar a las cuatro provincias para advertir de “unha situación absolutamente denigrante” que, a corto o medio plazo, supone un peligro para la ciudadanía y un problema añadido para los agricultores y ganaderos. “A Xunta está a deixar que este tipo de prácticas se consoliden e, en consecuencia, está sacando base territorial ás personas que nos adicamos á producción de alimentos”, explicó Carme Freire.
Desde el Sindicato Labrego instan a Medio Rural a tomar medidas para frenar un fenómeno que afecta a todas las comarcas de Galicia y a atender las denuncias presentadas por los particulares. “A Xunta está pasando, pero vai ter que entender e que tomar en serio que nin os labregos e labregas, nin a cidadanía galega estamos dispostos a que se fagan leis para despois incumprilas por parte da propia administración”, matizó.
En la concentración, celebrada en un pastizal de cuatro hectáreas en la que se están plantando eucaliptos, participaron trabajadores de Lugo, Terra Cha, Ourense, Xallas, Monfero, Mesía y Ferrolterra.

Reacciones > “Temos unha casa e vinte veciños arredor, pero cinco non queren cortar os pinos, e a nós impídenos plantar”, explican los Edreira de la Iglesia, de Abegondo. “Eran terras arables, que agora están inutilizadas porque non podemos cultivar”, matizan.
Entre los manifestantes, la impresión generalizada es de que “con todo isto están a comer terreo de labradío aos gandeiros”.
Los afectados insisten, en este sentido, en que “nos están a obrigar a comprar pienso e cerelaes, e por riba ao prezo que van, cando nós poderiamos producir aquí se non nos sacaran todo o terreo concentrado”. “Esto é, además de ilegal, inxusto”, manifestó un ganadero de San Sadurniño.
Carme Freire, que se mostró dispuesta a seguir con las protestas “ata que se tomen cartas no asunto”, aseguró que “non se pode permitir encher o campo galego de zonas boscosas”.
Así, la responsable sindical declaró que “se non se poden facer casas onde un quere, o mesmo ten que pasar coa ordenación de terrenos para a agricultura”.


 

Cambre-Los agricultores acusan a la Xunta de consentir “forestacións ilegais”

Te puede interesar