La Diputación plantea al Gobierno que convierta Meirás en el Centro de la Memoria

La Xunta pro Devolución do Pazo abordará los avances en el proceso legal | p. puig
|

Convertir Meirás en Centro de la Memoria de España. Es uno de los planteamientos expuestos por la  vicepresidenta de la Diputación de A Coruña, Goretti Sanmartín Rei, al director general de Memoria Histórica del Gobierno de Sánchez, con quien mantuvo un primer contacto “para transmitirlle os acordos da Xunta pola Devolución do Pazo de Meirás e a necesidade de recuperar o inmóbel para o patrimonio público”, indicaron desde la institución provincial sobre la conversación de Sanmartín con Fernando Martínez López. Este se comprometió a incluir  el pazo sadense en la agenda de su departamento, así como a estudiar los informes sobre la situación de Meirás.
La propuesta de Goretti Sanmartín pasa por “dedicar a construcción á sede do Museo da Memoria Histórica” que pretende impulsar Pedro Sánchez. 
El director general de la Memoria Histórica, Fernando Martínez López, “ten xa na súa man os informes xurídicos e histórico elaborados por equipos dirixidos polos profesores Xabier Ferreira e Emilio Grandío por encargo da Deputación da Coruña a proposta da Xunta pro Devolución do Pazo de Meirás”, indicó la vicepresidenta, quien explicó a Martínez “o alcance dos dous documentos e a liña que abren a vía xurídica para conseguir que Meirás poda recuperarse para o patrimonio público, ao demostrarse a ‘simulación’ dun contrato de compra para que o ben inmoble pasase a mans do ditador” Francisco Franco. 

Valoraciones
Goretti Sanmartín valoró “a receptividade mostrada por Fernando Martínez que se comprometeu a estudar o informe xurídico e incluír o Pazo de Meirás na axenda do departamento que dirixe” desde hace casi tres meses, desde el 30 de junio de 2018.  
La vicepresidenta le trasladó su iniciativa para que el pazo, una vez que se incorpore al patrimonio público, se pueda “converter na sede do Centro da Memoria”. 
Esta será una de las cuestiones que abordará la próxima reunión de la Xunta pro Devolución do Pazo de Meirás en la que, además, se valorarán los avances para iniciar las acciones legales necesarias para recuperar el inmueble, ahora en manos de los nietos de Franco. 

“Simbolismo”
Goretti Sanmartín también le  explicó al nuevo director general, “a grande importancia non só polo seu valor económico senón tamén, moi especialmente, do valor simbólico do Pazo de Meirás que é o exemplo do espolio que padeceu a veciñanza de maneira moi especial para conseguir fondos e terreos para engrandecer a que fora casa de Emilia Pardo Bazán”. 
En este sentido, recordó además “o desvío de fondos públicos da Deputación Provincial da Coruña para a reforma das instalacións e mellora da contorna para o inmoble que se ía converter en residencia de verán do ditador Francisco Franco”
Así, la vicepresidenta incidió ante el representante estatal en que “recuperar a nosa memoria histórica supón tamén recuperar ese pazo que, coa impunidade do franquismo, pasou a mans do ditador cando, como está probado, ten que ser considerado un ben publico que Franco quixo pasar por privado por medio dun contrato de venda que está demostrado que é falso”, precisó Sanmartín. l

La Diputación plantea al Gobierno que convierta Meirás en el Centro de la Memoria