Sada demanda a Pedro Sánchez “accións conxuntas” para el pazo de Meirás y el Valle de los Caídos

El cambio de Gobierno central ha renovado la solicitud del Ayuntamiento sadense para que Meirás sea público | aec
|

El alcalde sadense, Benito Portela, envió un escrito al presidente Pedro Sánchez en que advierte de la inquietud ciudadana por la situación de Meirás y de la oportunidad de “exercer de inmediato accións xudiciais para reverter o pazo ao patrimonio público”, comunicó el Gobierno de Sada.
Los responsables municipales consideran que el pazo de Meirás y el Valle de los Caídos “deben ter decisións conxuntas”, y asó se lo han transmitido a Sánchez.
En este sentido, entienden que “exhumar a Francisco Franco do Valle de los Caídos e rematar coa vergoña da detentación do pazo polos seus herdeiros” implican “o mesmo obxectivo común de rematar cun anacronismo histórico”, precisó Benito Portela.
Así, a través de una misiva enviada en las últimas horas al presidente del Goberno de España, el mandatario informa a Sánchez “por unha banda, da preocupación existente na sociedade galega sobre a continuidade na detentación polos herdeiros do ditador Francisco Franco da propiedade do pazo” y, por otra parte, de la necesidad “de que dita situación remate a través do exercicio das accións administrativas e xudiciais-civís reivindicatorias que procedan para a incorporación de Meirás ao público, dado que consta acreditado a nulidade radical do título de propiedade e posesión por Franco e os seus causahabientes do devandito inmoble, cualificado desde 2008 como BIC (Ben de Interese Cultural).
En la misma carta, el Ayuntamiento de Sada recuerda a Pedro Sánchez que en el actual marco abierto por el Gobierno del Estado en cuanto a la aplicación, y en su caso modificación de la Ley de Memoria Histórica en lo relativo al Valle de los Caídos, “é o momento oportuno para poñer tamén fin á vergoña e ao anacronismo histórico de que a familia do ditador siga detentando a propiedade do pazo de Meirás”-
La medida se enmarca en el conjunto de iniciativas promovidas por el Ayuntamiento de Sada para encontrar apoyos institucionales y encaminadas a recuperar el inmueble “para a titularidade e usos públicos coa debida reparación e recoñecemento ás vítimas da represión”, resumen desde la coalición que preside Portela.

Solicitud en Madrid
El portavoz de En Marea en el Congreso de los Diputados, Miguel Anxo Fernán-Vello, lanzó algunas peticiones al presidente relacionadas con la Memoria Histórica. En concreto, indicó que el presidente no debe quedarse en exhumar los restos de Francisco Franco del Valle de los Caídos.
Así, le reclamó que impulse la incorporación de Meirás al patrimonio público y la devolución de las esculturas románicas del taller del Maestre Mateo, que formaban parte del Pórtico de la Gloria, ahora en manos de los Franco.
Además, solicitó la ilegalización de la Fundación Franco y la anulación del consejo de guerra que condenó a muerte a Bóveda. l

Sada demanda a Pedro Sánchez “accións conxuntas” para el pazo de Meirás y el Valle de los Caídos