Arteixo-El urbanismo y el desempleo protagonizan un bronco debate entre los candidatos

|

El Ideal Gallego-2011-05-14-021-ea3bf57a

  m. rodríguez > arteixo

  Los candidatos de las cuatro formaciones que concurren a las elecciones municipales se enfrentaron ayer en un bronco e intenso debate en la radio municipal. Silvia Seixas (BNG), Xosé Márquez (TeGa), Pilar Souto (PSOE) y Carlos Calvelo (PP) centraron gran parte de sus intervenciones en el urbanismo y en el desempleo.
En relación con el Plan General de Ordenación Municipal, PSOE y TeGa se comprometen a tenerlo listo en un año, mientras que el PP eleva el tiempo a dos, y el BNG habla de la próxima legislatura. Sin salir de las fechas, Seixas mostró su sorpresa  porque “dende o 2002 invertiuse no PXOM uns 800.000 euro. É prioritario, pero gustaríame saber que se fixo, porque, ao millor houbo moitos intereses e por iso non saiu adiante”.
Calvelo afirmó que “cun bipartito o PXOM nunca sairá adiante”. En este sentido, el alcaldable formuló una pregunta “se non se poñen dacordo cunha carpa, como o farán co plan xeral?”.
Contestó Márquez: “Seguro que ahí nos poñíamos dacorco sempre que o plan sexa equilibrado e sen intereses individuais”. Mientras que Souto afirmó que “Calvelo cando fala dun PXOM en catro anos, parece olvidar que estiveron no goberno doce anos e con maioría e non o aprobaron”.
La sombra del ex alcalde, Manuel Pose, estuvo presente en varios puntos del debate. Llegado el momento, el candidato del PP recordó que su candidatura “non estivo neses doce anos, quen estivo foi o candidato de TeGa, máis catro anos máis, e non sabemos nin por onde vai pasar o AVE”.
“É verdade que estivemos e por dúas veces tratouse de sacar o PXOM, e no 2006 nos afastamos do PP porque o camiño que marcaban Manuel Pose e Isabel Vila o íamos pagar caro, se se fixera legal, hoxe estaría aprobado”.
Souto tampoco olvidó a su antecesor en el cargo y recordó que el urbanismo arteixán “é un gran problema herdado”. Afirmó que con el plan urbanístico y la Justicia se resolverían parte de esos problemas. “O PXOM é importante aínda que non sexa o máis ambicioso” y manifestó que el 10% del aprovechamiento que le corresponde al Ayuntamiento por las unidades de actuación “brillan pola súa ausencia”.

Paro > Los reproches no solo llegaron con el plan urbanístico. Las políticas de empleo tuvieron también un importante apartado de críticas y comentarios con más o menos ironía.
Sobre las nuevas infraestructuras que se están construyendo en el municipio, Souto defendió que “naceron sen ter en conta nin as previsións nin os perxuízos para  os veciños”. No obstante, son un  “potencial económico” y es necesario “facer os deberes para impedir que o desemprego medre”.
Calvelo centró su intervención en las propuestas de su partido tales como la constitución de un foro de empleo, una mesa de trabajo y acuerdos de colaboración, así como un plan de empleo “algo que no bipartito non puideron sacar adiante”.
“Estamos a espera de que Morás se poña en marcha, porque pouco emprego se pode crea antes”, apuntó Márquez, que enfatizó que uno de los pilares de su programa recoge “falar coas empresas, non esixir, para que contraten a xente de Arteixo”.
Por su parte, el BNG recordó que en sus propuestas de programa incluyen el desarrollo económico a través del fomento de prácticas, viveros de empresas, el aprovechamiento de la industria que se ubicará en el municipio, o la puesta en funcionamiento del centro tecnológico.
Seixas fue la más contundente y señaló que si la misma concejala “leva oito anos ao fronte de Persoal, ao millor non está preparada, e igual ocorre co Emprego, porque ao millor tira cos cartos porque non levou a cabo políticas que xerasen emprego ou riqueza”, concluyó la nacionalista.
En lo que sí estuvieron de acuerdo todos los candidatos es en la necesidad de crear centros de día, guarderías y ampliar los servicios sanitarios. Aunque los modos también fueron distintos.
Calvelo aseguró que si llega a la alcaldía negociará con la Xunta, pero que, en todo caso “o Concello ten sete millóns sen executar e nós podemos tomar a iniciativa”.
A ello contestó Souto. “Hai que ser sensatos, e o orzamento é o que é. Todo o que se aumente en gasto corrente hai que cadralo, e asegúrolle –a Calvelo– que moitas das cousas que di non ten nin pés ni cabeza”. En este punto, también le recordó que las competencias en estas materias son del Gobierno autonómico “e non do Concello”.


 

Arteixo-El urbanismo y el desempleo protagonizan un bronco debate entre los candidatos