Reportaje | “Pioneiras”, un libro para aportar referentes femeninos desde la infancia

“Vimos unha necesidade de crear referentes femininos na sociedade, modelos nos que fixarse desde a infancia. Por iso naceu este libro".

Reportaje | “Pioneiras”, un libro para aportar referentes femeninos desde la infancia
Anaír Rodríguez estuvo ayer en la librería Lume | pedro puig
Anaír Rodríguez estuvo ayer en la librería Lume | pedro puig

“Vimos unha necesidade de crear referentes femininos na sociedade, modelos nos que fixarse desde a infancia. Por iso naceu este libro”. Así se expresa Anaír Rodríguez (Vigo, 1978), que ayer presentó “Pioneiras. Mulleres que abriron camiño” en la librería Lume.
En la obra, la autora rescata las biografías de doce mujeres  que demostraron valentía, sacrificio y esfuerzo en diferentes profesiones, obteniendo en su momento incomprensión por el hecho de ser las primeras en algo. Las maestras Marcela y Elisa, la viajera Exeria, la navegante Isabel Barreto, la periodista María Luz Morales, la ginecóloga Olimpia Valencia, la enfermera Isabel Zendal, la escritora Sofía Casanova, la futbolista Irene González, la gaitera Áurea Rodríguez, la conductora Celia Rivas y la científica Ángeles Alvariño son las protagonistas de un álbum que cuenta con las ilustraciones de Nuria Díaz.
“Todas foron un exemplo de coraxe e superación de barreiras sociais, as súas biografías son moi salientables pero son moi pouco coñecidas”, apunta Anaír Rodríguez, quien afirma que la publicación es producto de más de un año de trabajo.
Material didáctico 
Uno de los objetivos de la obra, dice Rodríguez, es llegar a todos los públicos, especialmente a los niños, para “achegarlles a vida de doce galegas que conseguiron vencer as barreiras que lle estaban impostas ao seu xénero e dar os primeiros pasos por vieiros transitados ata ese momento só por homes”. Precisamente, la Escuela de Educación Infantil de Barrionovo (Arteixo) ya ha utilizado “Pioneiras” para un proyecto en el que los alumnos descubrieron a estas “súper mujeres”.
“Entereime de que nesa escola estaban traballando baseándose no libro, pero ata agora só puiden escribirlles por Twitter para agradecerlles a iniciativa. Precisamente busco aportar referentes, algo moi importante tanto para as rapazas, xa que está demostrado que a falta de modelos femininos merma as expectativas de futuro das mesmas, como para que os nenos e os homes sintan que as mulleres aportan valores á sociedade e que poden ser referentes nos que fixarse”, indica la autora, quien destaca que las protagonistas del libro “deron os primeiros pasos entre nós en diversas actividades e sempre nun contexto hostil e fortemente patriarcal”.
En el mundo editorial, Anaír Rodríguez asegura que queda bastante por hacer. “O sector é un reflexo da sociedade, hai os mesmos problemas e discriminacións. Hai moitas creadoras coa mesma valía que os creadores, pero segue sendo máis difícil para elas e ás veces han de agocharse baixo etiquetas”, señala, al tiempo que afirma que “as mulleres estamos nun novo momento de eclosión e empoderamento” y confía en un cambio en la sociedad actual. l