El premio Luisa Villalta de la Diputación promueve el teatro feminista con “Por min mesma”

Ares, Mejuto y Sanmartín, ayer en la presentación | javier alborés

La Diputación de A Coruña promueve el teatro feminista con el proyecto “Por min mesma. Mulleres Pioneiras”

La Diputación de A Coruña promueve el teatro feminista con el proyecto “Por min mesma. Mulleres Pioneiras”, de la compañía Clásicos1h, uno de los ganadores del premio Luísa Villalta, certamen con el que la institución busca fomentar y promover la igualdad de género desde el campo de la Cultura, y en el que también se ha reconocido a “Arte+Muller+Galicia”, de Rosario Sarmiento.
Así, el Centro Ágora acogerá el próximo jueves (21.00 horas) la representación de “1879. Casa de Bonecas”, una adaptación teatral del texto de Henrik Ibsen que está considerada como el primer manifiesto femenino del teatro contemporáneo.
El proyecto “Por min mesma”, explican desde la Diputación, está compuesto por un conjunto de actividades teatrales y debates participativos, “que porán en valor as mulleres que loitaron polo dereito fundamental de decidir por elas mesmas”.
La vicepresidenta y responsable del área de Cultura, Goretti Sanmartín, elogió la iniciativa de Iria Ares y Xoán Carlos Mejuto, que “pon sobre a mesa textos clásicos, neste caso teatrais, que son verdadeiros manifestos feministas”, además de contribuir a “reivindicar a Igualdade entre mulleres e homes e incidir no incremento da visibilidade de referentes femininos”.

Participación
“Dende a Deputación apostamos dende hai tempo por políticas transversais que fomenten a participación das mulleres nos distintos ámbitos, e así crear novos referentes e mulleres pioneiras, por medio de iniciativas que mesturen a cultura e as mulleres” dijo la vicepresidenta.
Durante su intervención, Goretti Sanmartín recordó la figura de Luísa Villalta, de cuya muerte se cumplieron el martes 14 años, destacando que fue “unha muller comprometida desde o ámbito da poesía, o ensaio e a música” y añadió que “a súa palabra continúa a ser absolutamente necesaria”.
Por su parte, el actor Xoán Carlos Mejuto expuso la sinopsis de la obra “1879. Casa de Bonecas” y apuntó que “a revolución de calquera muller comeza pola transformación dunha mesma, dende aí todas as demais reivindicacións pódense conseguir”
Finalmente, la actriz Iria Ares explicó que el objetivo de “Por min mesma. Mulleres Pioneiras” es “darlle voz as mulleres” y “facer ver que a transformación da sociedade é posible”. l