viernes 18.10.2019

Feijóo y González Formoso hacen frente común para evitar el cierre “abrupto” de la térmica de As Pontes

El presidente de la Xunta asegura que la central “cumpre con toda a normativa e Europa non obriga a pechar”
El alcalde pontés y el presidente de la Xunta comparecen después del encuentro | DAVID CABEZÓN
El alcalde pontés y el presidente de la Xunta comparecen después del encuentro | DAVID CABEZÓN

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, y el alcalde de As Pontes, Valentín González Formoso, abordaron ayer la situación que atraviesa la central térmica de As Pontes en un encuentro en el que, además de defender una transición energética “ordenada e xusta” –lema de las reivindicaciones de los últimos meses–, acordaron fijar “de xeito claro e contundente” tres puntos para evitar el desastre que, auguran, provocaría el cierre de las instalaciones pontesas.

Así, los máximos representantes del Gobierno autonómico y del Concello de As Pontes coincidieron en reclamar al Ministerio para la Transición Ecológica y a Endesa “o compromiso para a continuidade da central térmica como centro xerador de enerxía e de emprego na comarca”, con la perspectiva de “gañar tempo e incorporar o complexo ao mundo da economía circular e das enerxías renovables”.

Además, apuesta por crear una mesa de trabajo en la que participen las administraciones e instituciones con conocimientos, bagaje y responsabilidad en el campo de las energías renovables –que incluiría al propio departamento de Teresa Ribera, Consellería de Medio Ambiente y la compañía energética– “para validar o cambio de modelo cara a unha transición enerxética renovable e circular”.

Por último consideran, como ya quedó de manifiesto la semana pasada tras el encuentro en la sede del Ministerio para la Transición Ecológica, que Galicia debe entrar en el fondo europeo de descarbonización previsto en los próximos presupuestos comunitarios.

El alcalde de As Pontes aseguró al término de la reunión que la implicación de las administraciones es crucial para explicar que “unha central que decidiu investir 220 millóns de euros para adaptarse á normativa europea de emisións non sexa tratada do mesmo xeito que outras firmas enerxéticas que”, subrayó, “non decidiron apostar polo emprego nas comarcas”.

El regidor considera que el futuro de la central pasa por una transicion “real, no sentido de que hai que ir substituíndo o carbón, un combustible que non foi capaz de superar o reto tecnolóxico de non emitir dióxido de carbono, por biorresiduos” que permitan incorporar las instalaciones al modelo de economía circular. Es aquí, dijo González Formoso, “onde as competencias da Xunta, o seu coñecemento do volume de xeración de residuos que hai en Galicia que se pode incorporar á central nos vai dar a medida da súa viabilidade”.

“Cumpre coas emisións”

El presidente de la Xunta, por su parte, defendió que “fronte á ruptura enerxética e ao peche abrupto da central”, tanto él como González Formoso, defendieron una transición energética justa y ordenada “que garanta a viabili9dade da térmica e das 750 familias afectadas”

Núñez Feijóo instó a Ministerio y a Endesa a garantizar el funcionamiento de una planta que, incidió, “cumpre con toda a normativa e que Europa non obriga a pechar”.

Así, abogaron por buscar otra materia prima que se pueda utilizar en la central para “paulatinamente ir diminuíndo as toneladas de carbón por outros combustibles”. Al igual que Formoso, reclamó la entrada de Galicia en los fondos europeos que a partir del año 2021 estarán a disposición de los Estados miembros para reindustrializar aquellas zonas afectadas por la transición energética, “como sería o caso das Pontes”, aseguró el presidente.

Modificar la política fiscal relacionada con esta actividad fue otra de las demandas de Núñez Feijóo y de González Formoso. Así, y tras constatar una subida del precio de la tonelada de emisión de dióxido de carbono, solicitan al Gobierno central que implemente medidas fiscales que permitan la bajada de otros impuestos que gravan a la central “para que a conta de resultados sexa viable e mentres se traballa na transición enerxética”. Uno de ellos sería el céntimo verde.

“Trátase”, concluyó el presidente, “de ser coherente cos compromisos en materia de descarbonización que ten España; cos compromisos de emisións cero que ten a Comunidade no seu proxecto de cambio climático; co compromiso coas 750 familias; e co compromiso con Endesa, que levou a cabo un investimento de máis de 200 millóns de euros para que esta central cumprise coas emisións de CO2 que esixe a unión europea”. Insistió en que la planta “pode ser operativa ao 100% porque cumpre as ratios de emisións”.

Comentarios