Lunes 21.01.2019

La Real Academia Galega y la Academia Brasileira de Letras firman un acuerdo de amistad y colaboración

El convenio prevé la cooperación en los ámbitos literarios, lingüísticos y culturales de los dos organismos

Marco Lucchesi y Víctor Freixanes, durante la firma del acuerdo | Pedro Puig
Marco Lucchesi y Víctor Freixanes, durante la firma del acuerdo | Pedro Puig

La Real Academia Galega (RAG) y la Academia Brasileira de Letras (ABL) firmaron ayer un acuerdo de “amizade e colaboración”. El presidente de la RAG, Víctor F. Freixanes, y su homólogo brasileño, Marco Lucchesi, rubricaron el documento en la sede de la academia, en A Coruña. 

“Asinamos este protocolo coa vocación de iniciar un camiño de colaboración  entre ambas as institucións para estreitar a relación entre a área cultural lingüística brasileira e a galega”, expresó Freixanes durante el acto de firma. Este acuerdo abre las puertas a potenciar el intercambio de investigaciones entre ambas academias, además, el presidente de la RAG mostró el interés de llevar a cabo otros proyectos de colaboración en distintos ámbitos. “Este documento, ademais de ser un protocolo de amizade, establece as liñas de traballo para estreitar a colaboración nos ámbitos culturais, lingüísticos e literarios  entre ambas academias”, resaltaba Freixanes.

Por su parte, el presidente de la ABL tuvo palabras de agradecimiento para los miembros de la academia gallega, “eu agradezo a Víctor a súa inmediata aceptación destas relacións”, y destacó que “é un día histórico”, en relación al acuerdo firmado.

“O Brasil é unha república de etnias. Toda a miña familia é italiana, mais eu coñecía Galicia desde novo nos traballadores que construíron esta república de etnias”, explicó Lucchesi, que añadía sobre la cultura gallega, “cando coñecín as obras de Rosalía de Castro máis as de Castelao, conmovéronme”. “Non podemos perder a raíz que nos une, porque se a perdemos, perderemos a tentativa de inscribirnos nunha comunidade de destino” añadía.  

Nélida Piñón 
En los discursos de ambos presidentes, y para destacar el valor de este acuerdo, rindieron homenaje a Nélida Piñón,  la escritora brasileña que, en 1997, se convirtió en la primera mujer en presidir la Academia Brasileira de Letras y que tiene sus orígenes en Cotobade, tierra también del protagonista del día de las Letras Galegas de este año, Antonio Fraguas.
“A figura de Néilda Piñón é un nexo de unión, non só entre as academias galega e brasileira, senón tamén entre o Brasil e a Galicia”, destacaba Lucchesi. “Gustaríanos que este fose o principio dunha colaboración estreita coa Academia Brasileira de Letras, que tivo como presidenta a unha das nosas académicas de honra, Nélida Piñon”, recordó por su parte Víctor Freixanes.

Comentarios