La Xunta promete a Parter formación e inversión si garantiza el futuro de Alcoa

La Xunta promete a Parter formación e inversión si garantiza el futuro de Alcoa
el ideal gallego-2019-08-07-003-67fbc143

Ante el nuevo horizonte planteado tras la compra de Aluiberia (antes Alcoa) por parte del fondo suizo Parter Capital, la Xunta decidió ayer reunirse tanto con la compañía como con el comité de empresa y representantes sindicales del sector industrial gallego para determinar las líneas de actuación más inmediatas.

Teniendo en cuenta que el nuevo inversor garantiza la viabilidad de la planta coruñesa por dos años, el presidente del Ejecutivo gallego calificó esta solución de “provisional”, por lo que su deseo es que se convierta en definitiva. “Eu teño que dicir que Parter non nos pediu nada, fomos nós os que lle dixemos que, se veñen para quedar, para investir e para crear e manter os 330 postos de traballo, poden contar coa Xunta no que necesiten e, a tal efecto, ofrecémoslle un plan de trasformación para os traballadores e, se é necesario tamén, colaborar para financiar investimentos que esta fábrica precise, se a normativa o permite”, destacó.

Feijóo, que también recordó que el futuro de las electrointensivas como Aluiberia pasa por la creación del estatuto prometido por el Gobierno de España, aprovechó la ocasión para criticar la ausencia de la Xunta en la visita que realizó estos días la ministra de Industria en funciones, Reyes Maroto, a A Coruña y Santiago.

“É algo sorprendente que durante meses convocase ao conselleiro de Economía e ao director xeral de Industria para manter reunións cos sindicatos en Madrid e cando visita Galicia resulta que a Xunta estorba. Non creo que deba estorbar porque é o goberno lexítimo de Galicia e porque o presidente da Xunta é o representante primario do Estado en Galicia”, aseguró Alberto Núñez Feijóo.

El mandatario gallego se mostró “convencido” de que si Reyes Maroto acude a visitar la planta de Alcoa en Avilés, “non trataría así ao Principado e pediría unha xuntanza co presidente”, indicó.

“A única diferenza é que o presidente da Xunta foi elixido polos galegos e pertence ao PP pero, como é lóxico, creo que esta equivocación non debe volver a repetirse; é unha falta de respeto institucional impropia dun goberno responsable”, explicó.

Horas más tarde, la propia ministra mantuvo una reunión con el presidente del Gobierno del Principado, Adrián Barbón, en la que mostró su compromiso a buscar todos los nichos de negocio necesarios para que el proyecto para la fábrica de Alcoa se consolide en su nueva andadura.

Preocupación

En relación también a las declaraciones hechas el pasado lunes en la ciudad herculina por la ministra de Industria en las que recriminaba a la Xunta que no les felicitase tras la venta de las plantas –“hay que estar a la altura y siempre ser agradecidos”, señaló–, Feijóo criticó estas afirmaciones.

“Dicir que temos que estar alegres co Ministerio cando están a piques de pechar Meirama e están a ameazar con pechar As Pontes non deixa de ser un sarcasmo. Nós non estamos alegres, estamos preocupados, e moito, pola política industrial do Goberno de España”, destacó el presidente de la Xunta.

Tras la afirmación de Maroto en A Coruña den que las posibles mejoras de Aluiberia dependen de que se forme Gobierno en Madrid y acusar al Ejecutivo autonómico de incurrir en “contradiccións” al pedir que se apruebe el estatuto y luego “bloquear” la investidura de Pedro Sánchez, Feijóo se mostró sorprendido con que “nos digan que para solventar os intereses industriais de Galicia temos que votar o PSOE, iso é unha licencia verbal da ministra, propia dunha tertulia do mes de agosto, pero non dun membro do Goberno”, destacó el líder gallego.

“Política cutre”

El BNG valoró ayer el “respiro” que supone la venta de la antigua Alcoa al fondo suizo Parter pero señaló también la urgencia de contar con un estatuto para las empresas electrointensivas “que poña fin ao escándalo de que un país que produce electricidade a esgalla teña miles de postos de traballo na picota polo prezo da enerxía”, destacó la viceportavoz parlamentaria, Olaia Rodil.

Así, la nacionalista criticó que, en vez de poner encima de la mesa una solución real, “temos ao PP e ao PSOE facendo o de sempre: pim-pam-pum con Galiza, o ‘e ti máis’, o uso do noso país para facer política cutre, curtopracista pero co mesmo pano de fondo que non é outro que a discriminación”, destacó Rodil, que tachó de “ofensivo para as galegas e galegos ver este intercambio de papeis entre as forzas estatais en función de quen se sente na Moncola”, criticó.

La Xunta promete a Parter formación e inversión si garantiza el futuro de Alcoa

Te puede interesar