Vázquez avisa de que el punto de conexión de la Ártabra con la autopista “non vai cambiar”

Las obras continúan paralizadas en la glorieta de la N-VI | Javier Alborés

La conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, sostuvo ayer que el punto de enlace de la Vía Ártabra con la autopista AP-9 –que la Xunta propone en A Gándara y el Ayuntamiento de Cambre quiere en Catro Camiños, ambas en Pravio– “non vai cambiar, porque é unha opción técnica e non política”.


Catro Camiños está moito máis cerca da bifurcación Ferrol-Santiago da autopista e é máis perigoso, porque implica trenzados. Coa seguridade viaria non se xoga e o trazado previsto, aprobado en 2009, non está en cuestión na sentencia. É a primeira vez que un concello nos solicita a alternativa con máis afección territorial e máis perxudicial”, dijo Vázquez ayer en A Coruña.


La responsable autonómica de Infraestruturas se reafirma en que las sentencias emitidas estas semanas por el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) –que anulan el acuerdo del proyeco– “afectan ao procedemento de aprobación, pero non ao trazado” y lamenta la “importante demora” que esta situación provocará en las obras de la Vía Ártabra, que Oleiros vaticinó, como mínimo, de dos años, y que Vázquez avisó: “Non vai desencamiñado, hai que resetear todo o procedemento”.


Anulación

El TSXG anuló el acuerdo del Consello de la Xunta, de 5 de diciembre de 2018, por el que se dio luz verde definitivamente al proyecto de construcción de la Ártabra en el tramo comprendido entre la N-VI y la AP-9.

El Superior estimó un recurso del Ayuntamiento de Cambre, que se muestra contra el entronque en A Gándara porque considera que contradice el acuerdo adoptado en 2004 por el Consello de la Xunta, que establecía que el planeamiento de Cambre sería el que diese una solución al trazado. Preguntada por esta cuestión, Ethel Vázquez lamentó que no puedan “invertir 40 millóns de euros na Vía Ártabra para conectala coa AP-9” porque “é unha infraestructura importante para a calidade de vida e a conectividade da área”.


“Lamentamos a ofensiva xudicial sobre este asunto”, dijo la conselleira, que volvió a recordar que el proyecto de trazado se aprobó “durante o bipartito da Xunta”. “As sentencias hai que cumprilas e a Xunta está analizándoas ao por menor. Non imos coller atallos, non estamos para bromas e hai que ir polo camiño seguro”, indicó Vázquez en una intervención en una emisora local.


Por último, confirmó que se finalizará la conexión de la Vía Ártabra con la N-VI. “Non podemos deixala así”, señaló, lamentando una vez más que “son os cidadáns os que saen perdendo con esta situación”, aludiendo a los retrasos que generará la circunstancia judicial actual.

Vázquez avisa de que el punto de conexión de la Ártabra con la autopista “non vai cambiar”

Te puede interesar