Demandan medidas a la Xunta para garantizar que Tafiber cumpla la normativa ambiental

Demandan medidas a la Xunta para garantizar que Tafiber cumpla la normativa ambiental
El Ideal Gallego-2017-04-06-017-3f0a915e

El diputado por A Coruña Xosé Luís Rivas presentó una batería de iniciativas parlamentarias instando a la Xunta a adoptar las medidas de control necesarias para que la empresa de elaboración de tableros de madera, Tafiber, ahora Betanzos HB, cumpla la normativa ambiental y laboral vigente en Galicia. Según el representante nacionalista, a pesar de que la empresa acumula denuncias y sentencias por incumplimientos en materia de medio ambiente y de empleo, la factoría “ten recibido cuantiosas axudas públicas” de la Xunta
En este sentido, Rivas reclama al Gobierno de Feijóo que haga valer estas subvenciones para que Betanzos HB “acabe tanto coas anomalías en materia laboral e respecte os dereitos do seu cadro de persoal, como coas irregularidades en materia ambiental, que teñen motivado mesmo sentenzas por verquidos á ría, protexida pola Rede Natura”, indicó el diputado del BNG.
A todo esto se suman las constantes denuncias vecinales advirtiendo de supuestas quemas de residuos peligrosos, e incluso de su almacenamiento en balsas con lodos en el entorno de Betanzos HB. “Todo isto pese a que a empresa ten recibido axudas para a súa adaptación á lexislación ambiental, incluíndo a súa inclusión en proxecto da Axencia Galega de Innovación”, apunta el Bloque Nacionalista Galego.
Rivas insta a la Xunta a realizar un seguimiento para determinar el grado de cumplimiento de las obligaciones de esta empresa a cambio de aportaciones públicas para implementar tratamientos de residuos innovadores en la planta de Betanzos. “Estamos ante unha empresa moi importante en termos económicos e de emprego para a cidade, pero nada impide a factoría compatibilizar a súa actividade co cumprimento da normativa laboral e ambiental, e iso é o que demandamos do Goberno galego”, reiteró Rivas.

Denuncias
La Xunta declaró esta empresa como “estratéxica”, aún sabiendo que la Fiscalía de Medio Ambiente abrió diligencias contra Tafiber tras informes previos del Seprona (Servicio de Protección de la Naturaleza) de la Guardia Civil, y en 2015 la Inspección de Trabajo expedientó la compañía por infringir la normativa de prevención de riesgos laborales en Betanzos. 
“Mesmo rexistrou varios accidentes de traballo por non cumprir coas medidas de prevención propias da actividade que desenvolve, ademais de ter sido condenada reiteradamente a readmitir traballadores despedidos de xeito improcedente a causa da súa filiación sindical”, denunció Rivas.
Todas estas iniciativas serán debatidas próximamente en la correspondiente Comisión de Medio Ambiente.

Demandan medidas a la Xunta para garantizar que Tafiber cumpla la normativa ambiental

Te puede interesar