• Miércoles, 19 de Septiembre de 2018

Betanzos planteará a la Xunta destinar “al menos parte” de la Casa Gótica a alguna actividad de carácter público

En su primera entrevista en El Ideal Gallego tras su investudura como alcaldesa, publicada el 12 de agosto, María Barral indicó tener constancia de que la Casa Gótica era “unha das casas ofrecidas á Xunta” y que, de concretarse su adquisición por parte de Vivenda, Betanzos intentaría destinar el inmueble a uso público.

Betanzos planteará a la Xunta destinar “al menos parte” de la Casa Gótica a alguna actividad de carácter público

En su primera entrevista en El Ideal Gallego tras su investudura como alcaldesa, publicada el 12 de agosto, María Barral indicó tener constancia de que la Casa Gótica era “unha das casas ofrecidas á Xunta” y que, de concretarse su adquisición por parte de Vivenda, Betanzos intentaría destinar el inmueble a uso público: “Se é posible, tentarémolo, pero o noso principal obxectivo é que volva ao seu estado orixinal e a ser emblema da cidade”, declaró entonces Barral. 
Unas semanas después, durante la visita de la conselleira al municipio para conocer el avance de las obras en otras viviendas de titularidad autonómica, Ethel Vázquez planteó la oportunidad de adquirir y rehabilitar para destinar a alquiler social la Casa Gótica de A Cerca. 
En las últimas horas, la alcaldesa anunció su intención de solicitar a la Xunta que “reserve o baixo da Casa Gótica para uso público” en caso de que la Xunta adquiera el inmueble dentro del nuevo programa autonómico, sobre todo “teniendo en cuenta lo que esta representa para Betanzos”. 
La mandataria municipal precisó que la idea de la Xunta es “destinar todas as edificacións rehabilitadas a vivendas sociais e na maioría delas hai baixos que se usarán como locais comerciais”, si bien “no caso da Casa Gótica, se ten que adicarse a vivendas sociais, pediremos que, polo menos o baixo, poida ser de uso público”, apostilló Barral.

Camino de Santiago    
La intención del Gobierno de Betanzos es que ese espacio pueda destinarse a usos vinculados de alguna manera al Camino de Santiago, que pasa por delante del inmueble tras atravesar A Ponte Vella. “Creo que sería fundamental un local de atención ao peregrino, porque é a entrada ao casco histórico dos peregrinos e paréceme que sería un bó lugar para iso”, matizó Barral.
Dada su simbología, la institución planteó en el pasado otros usos públicos del inmueble, pero dado que en estos momentos existe una oportunidad única para recuperarla “entendemos que, ao marxe do uso que nalgún momento pensásemos axeitado, o obxectivo prioritario agora é rehabilitala, e esa sería unha moi boa noticia para Betanzos”. l